Skip to Content

Juridiske merknader

 JURIDISK INFORMASJON

Nettsiden expeditionnordique.no er publisert av LAGARDERE ENK :

LAGARDERE ENK

Kommunikasjonsansvarlig : Axel Lagardere

Kontakt meg:

Email : expeditionnordique.pro@gmail.com

Telefon : +47 41242179

Informasjon om selskapet:

– ENK i kapitalen til 10000 Kr

– Organisasjonsnummer  :  934 614 879

– N° de TVA : NO26089624184

– Brønnøysundregistrene

– Opprettelse 21. desember 2024

Forsikring : Sparebank 1 østlandet

 

OVERNATTING

Leverandøren av nettstedet expeditionnordique.no er :

Domene.no

 

DESIGN

Denne nettsiden ble laget av Axel Lagardere.

Nettside : Odoo.com

 

OPPHAVSRETT OG INTELLEKTUELL EIENDOM

Alle elementene som finnes på dette nettstedet, inkludert varemerker, logoer og domenenavn, som vises på nettstedet expeditionnordique.no, er beskyttet av gjeldende lover om immaterielle rettigheter og tilhører LAGARDERE.ENK eller er gjenstand for en bruksrett.

Ingen elementer som utgjør nettstedet (artikler, bilder, logoer, HTML-kode, ...) kan kopieres, reproduseres, endres, gjenutgis, lastes opp, forvrenges, overføres eller distribueres på noen som helst måte, på noe medium, helt eller delvis, uten skriftlig og forhåndsgodkjennelse fra en lovlig representant for LAGARDERE.ENK, og med forbehold om overholdelse av immaterielle rettigheter og andre eiendomsrettigheter som det henvises til.

LAGARDERE.ENK forbeholder seg retten til å forfølge enhver handling av krenkelse av sine immaterielle rettigheter.

GENERELLE SALGSBETINGELSER

FORORD

Evasion Nordique er en aktivitet av LAGARDERE.ENK, et selskap med en kapital på 10000 Kr, registrert i Brønnøysundregistrene, med organisasjonsnummer: 934 614 879. Det tilbyr sine kunder tjenester og produkter.

These services and products are marketed through its website (www.expeditionnordique.no). The list and description of the services and products offered can be viewed online on the aforementioned site. It is expressly stated that these General Terms and Conditions of Sale exclusively govern the sales of Services or Products on the Site.

Nettsiden tilbyr til salgs følgende tjenester og produkter: Sports- eller fritidsaktiviteter i naturen, utflukter, ekskursjoner, ekspedisjoner og andre utendørsaktiviteter, Opplæring knyttet til yrker og aktiviteter i naturen, samt Produkter og utstyr for sport, fritid og aktiviteter i naturen.

Hovedkontoret er lokalisert på 41 A Huk Aveny, 0287, Oslo, Oslo, Norge, stedet for registreringen i Brønnøysundregistrene

Selgeren forbeholder seg retten til å endre vilkårene når som helst ved å publisere en ny versjon av dem på Nettstedet. Vilkårene som gjelder for Kunden er de som er i kraft på dagen for hans første betaling eller forskudd.

Alle besøkende på nettstedet som er interessert i tjenestene og produktene som tilbys av selgeren, oppfordres til å lese disse vilkårene nøye. De oppfordres til å skrive dem ut og/eller lagre dem på et varig medium før de foretar en bestilling på nettstedet. Kunden bekrefter at han/hun har gjort seg kjent med vilkårene og aksepterer dem fullt ut og uten forbehold fra første betaling eller forskuddsbetaling, uavhengig av betalingsmetode (overføring, kredittkort, sjekk eller kontanter). Aksept av disse vilkårene har samme verdi som en håndskrevet signatur fra kunden. Aksept av vilkårene forutsetter at kunden har den nødvendige juridiske kapasiteten for dette. Hvis kunden er mindreårig eller ikke har denne juridiske kapasiteten, erklærer han/hun å ha tillatelse fra en verge, en forvalter eller sin lovlige representant.

 

ARTIKKEL 1 – FORMÅL

Denne Generelle Salgsbetingelsene fastsetter rettighetene og forpliktelsene til partene i forbindelse med salget av tjenestene som tilbys av selskapet.

 

ARTIKKEL 2 – GENERELLE BESTEMMELSER

Disse Salgsbetingelsene regulerer salg av tjenester mellom partene, og inngår fullt ut i vilkårene i kontrakter, tilbud og fakturaer signert mellom disse partene. De er fullt ut bindende for kjøperen som har akseptert dem før han eller hun bestiller en tjeneste eller et produkt.

Bedriften forbeholder seg retten til å gjøre endringer i disse vilkårene når som helst ved å publisere en ny versjon på den dedikerte siden av nettstedet sitt. De gjeldende salgsbetingelsene er de som er i kraft på betalingsdatoen (eller ved forskuddsbetaling i tilfelle). Disse salgsbetingelsene kan leses online på denne siden, og kan forespørres for sending via e-post uten noen motytelse.

All aksept eller reservasjon av tjeneste ved bekreftelse av tilbud eller betaling av forskudd eller full betaling for tjenesten innebærer aksept av de nevnte vilkårene.

Ansvar for å sette seg inn i disse Salgsbetingelsene påhviler kunden, som aksepterer dem uten forbehold eller restriksjoner.

Kunden erkjenner at han har fått de nødvendige rådene og informasjonene for å sikre at tilbudet er tilpasset hans behov.

Kunden erklærer å være i stand til å inngå juridiske avtaler i henhold til fransk lov eller gyldig representere den fysiske eller juridiske personen som han forplikter seg til.

Med mindre annet er bevist, utgjør informasjonen registrert av selskapet bevis for alle transaksjoner.

 

ARTIKKEL 3 – TAKSERING

Prisene for tjenestene er angitt i norske kroner og inkludert alle skatter, og er nøyaktig fastsatt på sidene med tjenestebeskrivelser.

Bedriften forbeholder seg retten til å endre prisene sine når som helst i fremtiden.

Ved påmelding er prisen for tjenesten eller produktet fast, endelig og betalbar i norske kroner.

 

ARTIKKEL 4 – RESERVASJON

De essensielle egenskapene til tjenestene og deres priser er tilgjengelige for kjøperen på selskapets nettside, samt vilkårene for gjennomføring av disse tjenestene. Salgsprisen er den gjeldende prisen som er angitt på reservasjonsdagen. Selskapet forbeholder seg retten til å endre sine salgspriser når som helst, samtidig som det garanterer at prisen som er angitt på reservasjonsdagen vil gjelde. Det gis klar informasjon på tjenestepresentasjonssiden om datoene for utførelsen av tjenestene. Kunden bekrefter å ha mottatt en detaljert oversikt over reservasjonskostnader, betalingsbetingelser og kontraktsgjennomføring, samt detaljert informasjon om selgerens identitet, kontaktinformasjon og aktiviteter i forbindelse med dette salget. Selskapet forplikter seg til å oppfylle kundens reservasjon innenfor tilgjengelige plasser, og dersom det ikke oppnås enighet med kunden om en ny dato for utførelsen av tjenesten, vil selskapet refundere kunden.

Kontraktinformasjonen presenteres i detalj og på fransk, engelsk og norsk (Bokmål). Partene er enige om at bildene av tjenestene som tilbys til salgs ikke har kontraktsverdi. Datoene for iverksetting av tjenestene er angitt på nettsiden.

Med mindre annet er avtalt, gis rettighetene som er tildelt i dette dokumentet kun til den fysiske personen som signerer reservasjonen eller personen som er innehaver av den oppgitte e-postadressen.

For å reservere en tjeneste eller et produkt hos Expedition Nordique, er det nødvendig å betale kontant i sin helhet på bestillingsdagen.

Selgeren forbeholder seg retten til å tilby et forskudd på betaling, og i så fall vil forskuddet ha verdi som forpliktelse, som nevnt tidligere i disse salgsbetingelsene.

Bekreftelsen av bestillingen ved betaling eller forskuddsbetaling anses som aksept av salgsbetingelsene.

Enhver forsinkelse i betalingen av det totale beløpet for tjenesten eller produktet kan føre til avbestilling av reservasjonen. Vilkårene for denne avbestillingen er detaljert i artikkel 6 "Avbestilling av bestillingen av Kunden" i disse vilkårene.

Kontraktens underskriver påtar seg klientens ansvar for de personene som er registrert på denne saken.

 

ARTIKKEL 5 – ANNULLERING AV TJENESTEN AV SELGEREN

Ved force majeure eller på grunn av et antall deltakere som er lavere enn det avtalte minimum, kan Selgeren avlyse en planlagt tjeneste. Hun vil informere kunden om denne avlysningen minst tjueen dager før startdatoen, og vil ikke kreve noen avbestillingsgebyr fra Kunden. Selgeren kan imidlertid ikke holdes ansvarlig for noen form for kompensasjon eller erstatning til fordel for Kunden.

Ved alvorlig utilgjengelighet av en animatør før eller under prosjektet, kan Selgeren erstatte vedkommende uten å måtte utbetale noen form for erstatning til de som er registrert for denne tjenesten.

 

ARTIKKEL 6 – AVBESTILLING AV BESTILLINGEN AV KUNDEN – REDUKSJON AV VARIGHETEN AV DELTAKELSEN I TJENESTEN

Hvis du er nødt til å avbestille bestillingen din, må du informere forsikringsselskapet ditt og selgeren så snart som mulig, via rekommandert brev med kvittering, så snart hendelsen som fører til denne avbestillingen inntreffer. Datoen for sending av dette brevet vil bli ansett som avbestillingsdato for fakturering av avbestillingsgebyrer.

Følgende regler gjelder:

  • avbestilling mer enn 30 dager før tjenestens start: avbestillingsgebyret utgjør femti (50) prosent av det totale fakturabeløpet;
  • avbestilling mindre enn 30 dager før starten av tjenesten: hele fakturaen er forfalt. Ved avbestilling, uansett årsak, vil kostnader utenfor tjenesten som er inngått med Selger og pådratt av kunden – som transportkostnader til avreisestedet for tjenesten og tilbake til hjemmet, kostnader for å skaffe visum, reisedokumenter, vaksinasjonskostnader – ikke kunne refunderes.

Ingen reduksjon av regningen eller refusjon vil bli gitt for sen ankomst, tidlig avreise eller fravær under oppholdet.

 

ARTIKKEL 7 – REDUKSJON AV ANTALL DELTAKERE

Ved reduksjon av det planlagte antallet deltakere, gjelder følgende regler:

  • reduksjonen i bemanningen er mindre enn ti (10) prosent av den planlagte bemanningen og blir annonsert mer enn tretti dager før prosjektstart: reduksjonen i bemanningen medfører ingen straff. Den endelige fakturaen vil bli utarbeidet basert på det faktiske antallet deltakere;
  • andre tilfeller (reduksjon av bemanningen på mer enn ti (10) prosent eller varslet mindre enn tretti dager før prosjektets startdato): anvendelse, med hensyn til den manglende bemanningen, av reglene nevnt ovenfor i avsnittet med tittelen « Avbestilling av tjenesten av deltakeren – Reduksjon av varighet ». Denne reduksjonen i bemanningen kan også føre til at støttetjenester, utflukter eller aktiviteter beskrevet i kontrakten blir omgjort.

 

ARTIKKEL 8 – ANSVAR

Selgerens ansvar kan kun gjøres gjeldende i tilfelle av grov uaktsomhet, forsettlig eller svikaktig handling.

Selgeren kan ikke holdes ansvarlig for konsekvensene av hendelser utenfor hans kontroll, spesielt:

  • Uforutsette og uoverkommelige hendelser fra en tredjepart, som: kriger, politiske uroligheter, streiker, epidemier, pandemier, opptøyer, tekniske eller administrative hendelser, overbelastning av luftrommet, konkurs hos en leverandør, dårlig vær, forsinkelser, driftsstans, tap eller tyveri av bagasje eller andre personlige eiendeler fra reisende. Forsinkelsene som oppstår som følge av de nevnte tilfellene, samt eventuelle endringer i reiserute eller program som måtte følge, vil ikke gi rett til erstatning av noe slag fra Selgerens side. Eventuelle tilleggskostnader knyttet til en forstyrrelse (skatter, hotell, parkering, kjøp av transportbilletter, osv.) vil forbli kundens ansvar.
  • Avbestilling pålagt av omstendigheter som har karakter av force majeure og/eller av grunner knyttet til opprettholdelse av sikkerheten til deltakerne og/eller pålegg fra en administrativ myndighet. Selgeren forbeholder seg retten til å endre datoer, klokkeslett eller planlagte ruter dersom hun mener at sikkerheten til Kunden ikke kan garanteres, uten at Kunden kan kreve noen form for erstatning.

 

ARTIKKEL 9 – KRAV

Enhver feil i utførelsen av kontrakten, som konstateres på stedet, må rapporteres og begrunnes så tidlig som mulig, skriftlig, av Kunden til arrangøren eller hans representant. Med unntak av force majeure og uten å forhåndsvurdere en eventuell rettslig handling, må enhver klage sendes personlig til arrangøren eller per post, med rekommandert brev med kvittering innen en uke etter datoen for avslutning av tjenesten, ledsaget av dokumentasjon. Etter denne fristen gir kunden avkall på ethvert krav mot Selgeren.

I tilfelle en minnelig løsning ikke kan oppnås mellom partene, vil den kompetente myndigheten nødvendigvis være Oslo tingrett, Oslo, Norge.

 

ARTIKKEL 10 – RETT TIL Å TREKKE SEG

I samsvar med gjeldende lovbestemmelser i Forbrukerkjøpsloven (Lov om beskyttelse av forbrukere) - § 21 i Angrerettloven (Kjøper har rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at varen er mottatt. Angrerett gjelder uten at kjøper trenger å oppgi noen grunn og uten at det påløper noen straff. Kjøper skal informeres om angrerettens vilkår). 

Nettsiden tilbyr salg av følgende tjenester og produkter, for hvilke kundens angrerett ikke kan gjelde, i henhold til § 22 i Angrerettloven :

  • Tjenester knyttet til overnatting, transport, servering eller fritidsaktiviteter som leveres på en bestemt dato eller innenfor en bestemt periode. 

   •  Skreddersydde produkter eller tjenester tilpasset kundens spesifikasjoner.

Article 22 de Angrerettloven :

Dersom retten til å angre benyttes innen den nevnte fristen, vil kun prisen på det eller de kjøpte produktene og fraktkostnadene bli refundert, mens returkostnadene forblir kundens ansvar.

Returer skal gjøres i sin opprinnelige og komplette tilstand (emballasje, tilbehør, bruksanvisning...) som muliggjør ny salg i ny tilstand. Ved verdiforringelse av produktet som følge av håndtering utover det som er nødvendig for å fastslå produktets art, egenskaper og korrekt funksjon, vil Kunden bli holdt ansvarlig. Det er forstått at Kunden vil dekke kostnadene for retur av Produktet ved angrep, samt kostnaden for retur av Produktet hvis det, på grunn av sin art, normalt ikke kan returneres med posten. Hvis de foregående forpliktelsene ikke overholdes, vil Kunden miste sin angrefrist og Produktet vil bli returnert til Kunden på dennes bekostning. For å utøve sin angrefrist, i samsvar med lovbestemmelser, kan Kunden finne vedlagt i Vedlegg standard angreskjema som skal sendes til Selger på adressen nevnt tidligere. Når skjemaet eller erklæringen om angrep er sendt til selgeren senest 14 dager etter mottak av bestillingen, må Kunden returnere det eller de berørte produktene til Selger innen rimelig tid og, senest, innen 14 dager fra sending av skjemaet eller erklæringen om angrep til Selger.

Forespørselen må nevne bestillingen som gjelder for denne tilbakekallelsen. Hvis den returnerte pakken ikke når Selgeren, vil undersøkelsen hos transportselskapene falle på Kunden, og hvis det ikke skjer en mottakelse innen de angitte tidsrammene, vil Kunden ikke kunne benytte seg av sin rett til å trekke seg tilbake og vil ikke kunne kreve refusjon fra Selgeren. Selgeren er ikke forpliktet til å refundere ekstra kostnader i tilfelle av valg av en dyrere leveringsmetode enn den standard leveringsmetoden som tilbys på Nettstedet.

Kunden kan utøve sin angrerett muntlig eller ved rekommandert eller sporet post med kvittering.

Ved utøvelse av angrerett vil Selgeren refundere beløpene som er betalt senest 30 dager fra datoen for retur av produktet, eller for en tjeneste fra datoen for mottak av Deres brev som uttrykker Kundens angrerett. Refusjonen vil bli gjort med samme betalingsmetode som ble brukt for bestillingen (med mindre det er en uttrykkelig avtale fra Kunden om refusjon med en annen betalingsmetode).

 

ARTIKKEL 11 – RETTIGHETER TIL INTELLEKTUELL EIENDOM

Varemerker, domenenavn og tjenester, bilder, videoer og tekster, og mer generelt all informasjon som er gjenstand for immaterielle rettigheter, er og forblir den eksklusive eiendommen til Selgeren.

Ingen overføring av immaterielle rettigheter skjer gjennom disse Salgsbetingelsene. All total eller delvis reproduksjon, modifikasjon eller bruk av tjenester og varer av noe slag er strengt forbudt.

De sosiale navnene, merkene og de særpregede tegnene som er gjengitt på nettstedet, er beskyttet av varemerkerett. Reproduksjon eller fremstilling av hele eller deler av de nevnte tegnene er strengt forbudt og må ha skriftlig forhåndsgodkjenning fra varemerkeinnehaveren.

 

ARTIKKEL 12 – UGYLDIGHET OG ENDRING AV KONTRAKTEN

Dersom en av bestemmelsene i denne kontrakten skulle bli ugyldig, vil ikke denne ugyldigheten medføre ugyldighet for de andre bestemmelsene som forblir i kraft mellom partene. Enhver kontraktsendring er kun gyldig etter en skriftlig og signert avtale mellom partene.

 

ARTIKKEL 13 – GJELDENDE RETT OG VILKÅR

Alle klausuler i disse Salgsbetingelsene, samt alle kjøps- og salgsoperasjoner som er nevnt, skal være underlagt norsk lov. Språket i denne kontrakten er fransk, engelsk eller norsk. I tilfelle av tvist vil norske domstoler være de eneste kompetente.

Ugyldigheten av en kontraktsbestemmelse medfører ikke ugyldighet av disse Salgsbetingelsene.

Ved konflikt vil den kompetente myndigheten nødvendigvis være Oslo tingrett, Oslo, Norge.


ARTIKKEL 14 – BESKYTTELSE AV PERSONOPPLYSNINGER

I henhold til lov om databehandling og friheter av 6. januar 1978 og forordning 2016/679 av 27. april 2016 om beskyttelse av fysiske personer i forbindelse med behandling av personopplysninger og fri bevegelse av disse opplysningene, etablerer selskapet en behandling av personopplysninger hvis formål er salg og utførelse av tjenestene definert i denne kontrakten. Kunden blir informert om den ansvarlige for behandlingen (se i overskriften til vilkårene for salg).

Ingen overføring av disse dataene er planlagt utenfor rammen av selskapet, og ingen overføring utenfor EU er planlagt.

Ingen automatiserte beslutninger eller profilering blir implementert gjennom prosessen med tjenestebestilling.

Dine data behandles konfidensielt og blir ikke delt med tredjeparter, med mindre det er et lovpålagt krav, spesielt forespørsel fra kompetente myndigheter, og i henhold til gjeldende lovbestemmelser.

Du har rett til innsyn og retting av dataene som gjelder deg:

  • Retten til innsyn (Artikkel 15 i den generelle databeskyttelsesforordningen) og retten til retting (Artikkel 16 i GDPR), til oppdatering, til fullstendighet av data.
  • Retten til å låse eller slette personopplysninger (Artikkel 17 i GDPR), når de er unøyaktige, ufullstendige, tvetydige, utdaterte eller der innsamling, bruk og lagring er forbudt.
  • Retten til begrensning av behandling av personopplysninger (Artikkel 18 i GDPR) og retten til å protestere mot behandling av personopplysninger (Artikkel 21 i GDPR).

Du kan utøve disse rettighetene ved å skrive direkte til lederen av selskapet på følgende adresse nevnt i overskriften til disse vilkårene.

 

ARTIKKEL 15 – ENDRINGER I DE GENERELLE SALGSBETINGELSENE

Når som helst kan disse salgsbetingelsene endres eller suppleres. I slike tilfeller vil den nye versjonen av salgsbetingelsene bli lagt ut på nettstedet og vil tre i kraft umiddelbart.

 

ARTIKKEL 16 – GJELDENDENDE VILKÅR FOR SALG – UNNTAK

Registrering for en tjeneste hos Selgeren innebærer fullstendig og ubetinget aksept av disse salgsbetingelsene. Disse salgsbetingelsene gjelder som standard med mindre det foreligger spesifikke avvikende bestemmelser i de kontraktsdokumentene for den nevnte tjenesten.

Det er faktisk presisert at spesifikke tjenester kan ha forskjellige salgsbetingelser, helt eller delvis. I så fall er det salgsbetingelsene for denne tjenesten som gjelder, for alt som avviker fra disse salgsbetingelsene eller som supplerer dem.

 

LAGARDERE.ENK

41 A HUK AVENY, 0287 Oslo, OSLO, Norge

Organisasjonsnummer : 934 614 879 i Brønnøysundregisteret


Du kan laste ned vedlegget til de generelle salgsbetingelsene ved å klikke på lenken nedenfor:

Vedlegg 1 CGV - Angreskjema

PERSONVERNPOLITIKK

 

Konfidensialitetsklausul for Evasion Nordique

For selskapet LAGARDERE.ENK, skaperen av aktiviteten «Expedition Nordique», som ligger på 41 A Huk aveny, 0287 Oslo, Norge (heretter «Selskapet»), er beskyttelsen av dine personopplysninger en prioritet. Vi respekterer selvfølgelig lovene om databeskyttelse og ønsker å informere deg på en transparent og omfattende måte om behandlingen av dine data med de følgende personvernbestemmelsene.

Dine nødvendige data for å fullføre bestillingen din

Når du bestiller et produkt hos oss, ber vi alltid om all informasjon som er absolutt nødvendig for å utføre bestillingen din eller for å fakturere den. I de fleste tilfeller er denne informasjonen begrenset til navn, adresse og kontaktopplysninger.

Kontrakt- og faktureringsdata

– Før bestillingen din

Hvis du kontakter oss for forespørsel om informasjon om produktene våre og venter på et svar fra oss, oppbevarer vi navnet ditt og kontaktinformasjonen din slik at vi kan komme tilbake til deg.

– Kontraktsdata

Når du bestiller en av våre tjenester eller produkter, ber vi deg om å fylle ut et registreringsskjema som inneholder de strengt nødvendige opplysningene for å gjennomføre bestillingen din. Disse kontraktsdataene lagres hos oss. Du kan selv endre disse opplysningene når som helst ved å sende en enkel forespørsel via e-post til vår behandlingsansvarlige (kontaktinformasjon nederst på siden).

– Faktureringsdata

For at vi skal kunne gi deg en transparent og forståelig fakturering til enhver tid, er det nødvendig for enkelte produkter å midlertidig lagre data relatert til faktureringen. Disse dataene inkluderer for eksempel datoen for din registrering som medlem av Sirkelen, samt betalingsmetodene (via bankoverføring eller Paypal).

Bruks- og innholdsdata

– Bruksdata

Vi legger stor vekt på kvaliteten av våre tjenester. For å kunne gi deg en personlig tilpasset opplæring som møter dine behov, kan det hende vi registrerer personopplysninger på din forespørsel i din kundemappe, som under ingen omstendigheter vil bli delt med tredjeparter, og som vil være strengt begrenset til intern bruk med det formål å sikre best mulig gjennomføring av din kontrakt eller tilpasning av våre tjenester og produkter til dine behov innenfor rammen av lovgivningen.

– Innholddata

Ingen av produktene våre bruker lagring av personlige filer, og vi lagrer ikke internt noen data om dine tilgang til nettstedet vårt eller din medlemskonto. Ingen informasjon om deg kan bli konsultert eller lagret under ditt besøk på våre nettområder.

Bruk av dataene dine

– Bruk av dine personopplysninger

Vi trenger noen av dine personopplysninger for behandling av bestillinger og for en tjeneste tilpasset dine behov.

– Behandling av data etter mottak av bestillingen

Vår ambisjon er å tilby deg tilpassede produkter og tjenester av høy kvalitet. For å opprettholde god funksjon av behandlingsprosessene, utfører vi en kontroll av bestillingene før vi bekrefter reservasjonen din.

– Informasjon om kontrakten og kunden

Du vil motta en e-post med bekreftelse på bestillingen og informasjon om reservasjonen som er gjort, samt arten av tjenesten eller produktet som er bestilt. For dette vil vi bruke e-postadressen du har gitt oss i kontraktsdataene. Du vil også motta fakturaen din eller annen nyttig informasjon som er forespurt på samme måte.

– Produktinformasjon

For å gi deg full nytte av alle fordelene som tilbys våre kunder, vil vi sende deg informasjon om bestillingen din via e-post. I tillegg vil vi av og til sende deg interessante nyheter eller spesialtilbud på e-post. Selv om du har valgt å gi oss telefonnummeret ditt for å lette kommunikasjonen om en av bestillingene dine, vil vi under ingen omstendigheter bruke det til å kontakte deg direkte for tjenestetilbud, eller sende SMS-meldinger som en del av reklamekampanjer.

Hvis du ikke lenger ønsker å motta e-post om våre tjenester eller tilbud, kan du når som helst tilbakekalle ditt samtykke ved å sende en enkel e-post til vår databehandler (kontaktinformasjon nederst på siden).

– Meningsmåling

Vi vil under ingen omstendigheter sende deg en meningsmåling. Selvfølgelig er din mening viktig for oss, men vi vil sørge for å samle den inn direkte når du deltar i en av våre sesjoner. Du kan når som helst velge å sende oss en e-post med din mening om våre tjenester eller produkter, og vi vil være glade for å ta hensyn til det i forbedringen av våre tilbud.

– Forbedring av våre produkter og tjenester

For å forbedre produktene og tjenestene mine, analyserer vi dataene som deles av kundene våre. Vi vil samle inn data om deg når du interagerer med oss, for eksempel når du svarer på vår korrespondanse eller direkte med kundeservice via telefon. Vi samler ikke inn offentlige data eller tredjepartsdata om behovene til kundene våre.

Utlevering av data til tredjeparter

– Partnerbedrifter

For noen av våre tjenester samarbeider vi med partnerfirmaer, og det er noen ganger nødvendig å dele visse kundedata med dem, for eksempel for å tilby måltid- eller overnattingstjenester. Men denne informasjonen er ikke personlig, og vi gir på ingen måte ut dine personlige opplysninger til tredjeparter, med mindre du uttrykkelig ber om å bli satt i direkte kontakt med en av våre partnere.

– Straffesak

I enkelte ekstreme tilfeller kan det hende at lovgiverne tvinger oss til å gi informasjon til rettshåndhevende organer og domstoler for straffesaksformål. I et slikt tilfelle vil vi overholde de juridiske forpliktelsene.

– Varsler om misbruk eller uinnkrevbare fordringer

I tilfelle av uenigheter mellom kontraktspartene, gjør vi alltid vårt beste for å oppnå en minnelig løsning. Hvis dette mislykkes, vil vi nøye vurdere når og til hvem vi skal rapportere betalingsmislighold eller misbruk.

Informasjonskapsler og deres bruk

Som alle nettsteder bruker vi små tekstfiler kalt «cookies», som lagres på harddisken til datamaskinen din eller i hurtigbufferen til appen på mobilenheten din. Disse informasjonskapslene gjør det ikke mulig for oss å identifisere deg personlig, men de er avgjørende for at nettstedet fungerer som det skal.

For å gjøre besøket ditt så behagelig som mulig og for å tilby alle tilgjengelige funksjoner, samler vi inn en rekke data og informasjon om enheten du bruker for å få tilgang til nettstedet vårt. Dette inkluderer følgende data: IP-adresse, operativsystem, type og versjon av nettleseren, dato og klokkeslett for tilgangen. Disse dataene blir ikke vurdert for markedsføringsformål.

Opprinnelse

– Interne informasjonskapsler: lagt ut og administrert direkte av Selskapet.

– Tredjeparts informasjonskapsler: vi legger ikke inn informasjonskapsler for statistiske analyser hos eksterne parter.

Mål

– Tekniske informasjonskapsler: gjør det mulig å sikre en problemfri bruk av navigasjonen på nettstedet.

– Informasjonskapsler for analyseformål: gjør det mulig å lage statistikk om besøkende på nettstedet, som for eksempel antall besøk i forskjellige områder av nettstedet, besøksfrekvens eller atferd og vaner til brukerne.

– Informasjonskapsler for reklameformål: vi tilbyr ikke målrettet reklame basert på interesser.

Gyldighet

– Sessionscookies: samler inn og lagrer i løpet av brukerens besøk på selskapets nettside.

– Permanente informasjonskapsler: samler inn og lagrer data i nettleseren over en variabel tidsperiode, avhengig av formålet. Spesielle innstillinger i nettleseren lar deg akseptere, blokkere eller deaktivere hele eller deler av informasjonskapslene på enheten din.

Selv om innstillingene i nettleseren din har blitt endret for å blokkere visse informasjonskapsler, kan du fortsatt få tilgang til informasjonen på hele selskapets nettside. Imidlertid kan bruken eller utnyttelsen av visse tjenester være begrenset.

Hvis du har samtykket til bruken av informasjonskapsler, kan du trekke tilbake dette samtykket når som helst. Eksisterende informasjonskapsler vil bli slettet.

Selskapet forbeholder seg retten til å endre denne informasjonskapselpolitikken hvis det gjøres endringer i konfigurasjonen og/eller bruken av informasjonskapsler. En oppdatert versjon vil bli publisert på dette nettstedet.

Spesifikke personvernsopplysninger

Kontaktformular

Mål med behandlingen:​

Kvalitetssikring og kundebehandling​

Kategori av personopplysninger:​

Kontaktdata, innholdsdata, bruksdata, trafikkdata​

Juridisk grunnlag :​

Legitime interesser, art. 6 nr. 1 bokstav f GDPR​

Utførelse av kontrakten, art. 6 nr. b GDPR​

Oppbevaringsperiode :​

Inntil 366 dager etter kontakten

Påmeldingsskjema

Mål med behandlingen:​

Behandling, vedlikehold og drift av kundens bestilling

Kategori av personopplysninger:​

Kontaktdata, innholdsdata, bruksdata, trafikkdata​

Juridisk grunnlag :​

Utførelse av kontrakten, art. 6 nr. b GDPR​

Oppbevaringsperiode :​

Inntil 366 dager etter kontraktens slutt

Medlemsområde

Mål med behandlingen:​

Kvalitetssikring og kundebehandling​

Kategori av personopplysninger:​

Kontaktdata, innholdsdata, bruksdata, trafikkdata​

Juridisk grunnlag :​

Legitime interesser, art. 6 nr. 1 bokstav f GDPR​

Utførelse av kontrakten, art. 6 nr. b GDPR​

Oppbevaringsperiode :​

Inntil 366 dager etter slutten av medlemskapet

Nyhetsbrev

Mål med behandlingen:​

Gi informasjon og tilbud til kunden

Kategori av personopplysninger:​

Kontaktinformasjon

Juridisk grunnlag :​

Legitime interesser, art. 6 nr. 1 bokstav f GDPR​

Utførelse av kontrakten, art. 6 nr. b GDPR​

Oppbevaringsperiode :​

Etter eget skjønn

Facebook-plugin

Denne nettsiden bruker en Facebook sosial plugin utviklet av Facebook Inc (1 Hacker Way, Menlo Park, California 94025 USA) og er identifisert med Facebook-logoen. Pluginen oppretter en direkte forbindelse mellom nettleseren vår og Facebooks servere så snart den aktiveres. For å gjøre dette må man klikke på den tilsvarende knappen. Vi har, i denne sammenhengen, ingen kontroll over arten og omfanget av dataene som sendes til Facebook Inc. En erklæring fra medieselskapet om dette emnet finnes under følgende lenke:https://www.facebook.com/help/399224883474207/?helpref=hc_fnav&locale=fr_FR

Plugin Instagram

Denne nettsiden bruker en sosial plugin fra Instagram, drevet av Instagram LLC (1601 Willow Road, Menlo Park, CA 94025, USA) og er identifisert med Instagram-logoen (i form av et "Instagram-kamera"). Pluginen oppretter en direkte forbindelse mellom nettleseren vår og Instagram-serverne så snart den aktiveres. For å gjøre dette må man klikke på den tilsvarende knappen. Vi har, i denne sammenhengen, ingen kontroll over arten og omfanget av dataene som sendes til Instagram LLC. En uttalelse fra medieselskapet om dette emnet finnes under følgende lenke:https://help.instagram.com/519522125107875.

Plugin Tik Tok

Denne nettsiden bruker en sosial plugin fra Tik Tok, drevet av TikTok Technology Limited (The Sorting Office, Ropemaker Place, Dublin 2, Dublin, D02 T380, Irland) og er identifisert med Tik Tok-logoen (i form av en "musikknoter"). Plugin-en oppretter en direkte forbindelse mellom nettleseren vår og Instagram-serverne så snart den aktiveres. For dette må man klikke på den tilsvarende knappen. Vi har, i denne sammenhengen, ingen kontroll over arten og omfanget av dataene som sendes til TikTok Technology Limited. En erklæring fra medieselskapet om dette emnet finnes under følgende lenke:https://www.tiktok.com/legal/page/global/copyright-policy/fr


Google Analytics-funksjoner

Denne nettsiden bruker Google Analytics, en webanalyse-tjeneste fra Google Ireland Limited. (“Google”). Google Analytics bruker “cookies”, som er tekstfiler lagret på datamaskinen din, som gjør det mulig å analysere bruken du gjør av nettsiden. Informasjonen som genereres av informasjonskapslene om bruken du gjør av denne nettsiden, overføres vanligvis til en Google-server i USA og lagres der. Imidlertid, hvis anonymisering av IP-adressen er aktivert på denne nettsiden, vil Google først forkorte IP-adressen din i medlemslandene i Den europeiske union eller i andre stater som har signert avtalen om Det europeiske økonomiske samarbeidsområdet. Det er kun i unntakstilfeller at den komplette IP-adressen vil bli overført til en Google-server i USA og forkortet der. Google vil bruke denne informasjonen på vegne av operatøren av denne nettsiden for å vurdere bruken din av nettsiden, for å lage rapporter om aktiviteten på nettsiden, og for å tilby operatøren av nettsiden andre tjenester knyttet til bruken av nettsiden og internett. IP-adressen som overføres av nettleseren din i forbindelse med Google Analytics, blir ikke kombinert med andre data av Google.

Vi bruker Google Analytics for å analysere bruken av nettstedet vårt og forbedre det jevnlig. De innsamlede statistikkene gjør at vi kan forbedre vårt tilbud og gjøre det mer interessant for deg som bruker. I tillegg får vi informasjon om funksjonaliteten til nettstedet vårt (for eksempel for å oppdage navigasjonsproblemer). Ved oppsettet av Google Analytics har vi sørget for at Google mottar disse dataene som en oppdragsgiver og derfor ikke har lov til å bruke disse dataene til egne formål. Oppsettet av "Google Analytics annonseringsfunksjoner" er uavhengig av dette og er beskrevet i den tilsvarende seksjonen nedenfor hvis det også brukes på dette nettstedet. Dette nettstedet bruker Google Analytics med utvidelsen "_anonymizeIp()". Dette gjør det mulig å behandle IP-adressene i en forkortet form, og dermed utelukke muligheten for personlige referanser.

Informasjon fra tredjepart: Google Dublin, Google Ireland Ltd, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irland, Faks: +353 (1) 436 1001. Bruksvilkår: http://www.google.com/analytics/terms/fr.html, oversikt over personvernerklæringen: http://www.google.com/intl/de/analytics/learn/privacy.html, og personvernerklæringen: https://policies.google.com/privacy?hl=dfr&gl=de. For unntakstilfeller der personopplysninger overføres til USA, har Google inngått standard kontraktsvilkår i samsvar med artikkel 46 i GDPR. For mer informasjon, vennligst klikk her: https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/data-transfers-outside-eu_fr

Du kan deaktivere Google Analytics via innstillingene for informasjonskapsler. Du kan hindre lagring av informasjonskapsler ved å velge en tilsvarende innstilling i nettleseren din, men vær oppmerksom på at du i så fall kanskje ikke kan bruke alle funksjonene på dette nettstedet fullt ut. Du kan også hindre Google i å samle inn data generert av informasjonskapselen og relatert til bruken din av nettstedet (inkludert IP-adressen din) og behandle disse dataene ved å laste ned og installere nettleserutvidelsen som er tilgjengelig på følgende lenke: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=no.

Cookie-livslengde: opptil 12 måneder (gjelder kun for informasjonskapsler installert via dette nettstedet). Oppbevaringsperiode: opptil 24 måneder.

Åpenhet, en etisk forpliktelse for vårt samfunn

Alle dataene vi mottar fra deg i løpet av kontraktens varighet brukes for å gi deg et optimalt servicenivå. Vi utfører statistiske analyser for å forbedre produktene og tjenestene våre. Disse analysene utføres i samsvar med lovgivningen om databeskyttelse og våre strengeste interne retningslinjer og prosesser for personvern.

Dine rettigheter

I henhold til artikkel 15 i GDPR har du rett til å få informasjon om hvorvidt dine personopplysninger behandles eller ikke. Du har også rett til å få rettet opplysninger hvis de er unøyaktige i henhold til artikkel 16 i GDPR, en rett til å bli glemt, artikkel 17 i GDPR, en rett til å få begrenset behandlingen av dine data under bestemte omstendigheter, artikkel 18 i GDPR, og retten til dataportabilitet som angitt i artikkel 20 i GDPR. I henhold til bestemmelsene i artikkel 21 i GDPR har du rett til å motsette deg behandlingen av dine personopplysninger, så lenge behandlingen er basert på artikkel 6 nr. 1 bokstav f i GDPR.

Hvis du ønsker å utøve en av disse rettighetene, vennligst skriv til vår databeskyttelsestjeneste, så skal vi gjøre det som er nødvendig. Vennligst kontakt oss på følgende adresse:

LAGARDERE.ENK

Tjeneste for databeskyttelse

41 A Huk aveny, 0287 Oslo, OSLO, Norge

Eller via e-post til vår behandlingsansvarlige:

expeditionnordique.pro@gmail.com


Siste oppdatering: Januar 2025.